Tripa, la nostra versió dels callos

Tripa, la nostra versió dels callos

 



  INGREDIENTS


Tripa tallada  (1 kg)
Pebrots verds (2)
Cebes (2 de mida mitjana)
Herbes aromàtiques o un farcellet i llorer
Alls
Ametlles i avellanes
Julivert
Pasta de nyora
Pimentó picant / dolç
Xoriço 150g picant/dolç Brandy (un vaset petit)

Un dels problemes de cuinar menuts, és aconseguir un proveïdor de confiança. Abans ho solucionava a Barcelona, però al traslladar-me a viure a Cambrils, em va sorgir el dubte. Vaig indagar, preguntant a amics, coneguts i fins i tot tirant dels virtuals i vaig anar a parar al Mercat de Reus, on vaig localitzar una parada. Res a veure ni amb pulcritud ni amb tracte, amb el meu proveïdor de BCN, però és el que hi ha...



El procés de preparació és: 

Prepararem un sofregit amb la ceba i els pebrots verds. I cap al final hi posarem el xoriço.

Mentre amb l’all, les ametlles, les avellanes, la pasta de nyora (3 cullerades de cafè), ho piquem i barregem al morter i ho afegim al sofregit. I si tenim julivert, també el podem incloure.

Passats uns minuts i controlant no es cremi res, posem el conyac i un cop reduït, el pimentó picant o dolç, controlant que no es cremi. Les proporcions de picant, van a gust de cada un. Jo per exemple vaig utilitzar xoriço picant i llavors en el tema pimentó vaig posar 2 cullerades de cafè de cada un d’ells. I si un vol més picant, sempre hi ha la solució del bitxo.

I ja podem afegir la tripa, salpebrem, cobrim d’aigua i ho deixem al xup xup, una hora llarga i ja la tindrem a punt. En aquesta darrera cocció, va estar 90 minuts.

 

Comentaris