Formatges a Barcelona. Tutusaus


Al carrer Indústria 165 (zona Hospital St Pau)
i també al carrer Francesc Pérez-Cabrero 5 (zona Turó Parc).
Comprar formatges a Barcelona, no és tasca difícil. Existeixen molts llocs on podem trobar formatges de qualitat i rebre bons consells. Jo en voldria destacar 3 i amb el risc d’oblidar-me de molts d’altres. Com llocs molt recomanables, parlaria de Murria, VilaViniteca i Tutusaus.
Fins i tot en pocs mesos han aparegut llocs ‘mega-guais’ que també tenen bona oferta (Cornelia, Mary’s Market, etc), però en cap cas són llocs especialitzats.
En aquest post vull parlar de Tutusaus, que té dues tendes a Barcelona. Una al carrer Indústria i l’altre més nova a la zona de Turó Parc, al Carrer de Francesc Pérez-Cabrero, 5.
La botiga que conec, es la del carrer Indústria, que va néixer el 1977, primer com a magatzem de pernils i formatges al major per després, anar-se orientant cada cop més al públic en general, ampliant poc a poc la seva oferta i el servei als clients i acabar esdevenint una selecta botiga especialitzada, sobretot, en tota mena de pernils i formatges artesans nacionals i d’importació.

Va ser una de les primeres botigues a Barcelona en oferir formatges artesans – primer nacionals i francesos més tard - en un moment en que no només eren desconeguts fora del seu lloc d’origen, sinó que a més no existien empreses de distribució especialitzades que poguessin abastir-la, així que era realment complicat aconseguir aquests productes.
Es tracta d'un lloc, on podeu trobar formatges de qualitat i en el que us podeu deixar aconsellar, sense dubtar-ne ni un moment. Em queda pendent la visita a l'altre botiga, en la que l'oferta, és encara més espectacular.

Comentaris

  1. Tinc aquesta botiga just davant de casa i mai no hi havia reparat. M'agrada molt el formatge i me n'alegro d'assabentar-me'n pel teu blog. Fa poc que visc al barri, hi trobava a faltar botigues especialitzades o destacables. Gràcies!

    ResponElimina
  2. Gràcies Kerstin pel comentari. Jo visc fora de Barcelona i vaig allà quan necessito formatge per algun tast important. El que si que tens relativament a prop, són restaurants com Caldeni o Sibar i fins i tot Can Josep, que detallo al meu bloc a la secció restaurants. Salut!!.

    ResponElimina
  3. Pots estar segur que els miraré. Que bé! Ja he vist que parles del Caldeni, ara els llegirá amb atenció. Gràcies per visitar el meu bloc. Ja veus que no he començat, i ho faré en alemany que és la llengua en que millor m'expresso. Mil gràcies!

    ResponElimina
  4. Quan comencis m'avises i si poses lloc per fer-se seguidor, encara millor, així ja els puc seguir de manera automàtica. Salut!.

    ResponElimina
  5. Qué lluny estem de les formatgeries de París !!!

    ResponElimina
  6. Tens raó Albert.... però tb estem lluny de París....:)

    I quen tinc compromís de formatges, amb aquesta o Vila Viniteca em solucionen el problema. I tb ara amb Via Valia q abans només coneixia la de Tarragona i ara han obert a Sabadell, tot i que encara "més lluny de París"...:)).

    ResponElimina
  7. Hola Ricard. Seguiexo el teu blog des de fa temps i coincidim bastant en els gustos i les fòbies ;) Per desgràcia no puc anar a tots els restaurants que voldria però al menys no m'enganxaran desinformada :-P

    Vaig veure l'altre dia la teva recomanació de la Tutusaus del carrer Indústria i com mai m'havia parat a tafanejar (visc molt a prop), ho vaig fer la setmana pasada. La veritat és que esperava trobar més varietat i el preu em va semblar bastante elevat. He comparat amb altres llocs i crec que una xarcuteria que té una molt bona selecció de formatges (nacional i d'importació) a un preu més que competitiu es la Can Martí Jordi, al mercat de Santa Caterina (la parada es gran i fa cantonada). Em permeto fer-te la recomenació pero si algun dia ets a prop i vols fer-hi una ullada :)

    Nuria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Nuria,

      Pel que fa Tutusaus fa uns dos anys que no vaig i no sé si han disminuit de varietats o les han desplaçat a l'altre botiga de Turo park. Quan anava hi havia molta varietat i varietats selectes.

      Conec la botiga que em dius de Sta Caterina i de fet en soc client. Compro molts cops allà el recuit. I aquesta botiga és més que suficient pel meu consum normal, però no pel dia que vull organitzar algun sopar específic de formqtges amb varietats concretes.
      Determinats Stiltons o Comptés amb maduracions velles, són difícils de trobar en aquests llocs menys especialitzats.

      Dir-te també que molt content de que coincidim de gustos pel que fa al blog.

      Salutacions,

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada