Tarta Tatin (sense parides)

Tarta Tatin



La Tarta Tatin, no és una recepta massa original, però l’explico per la seva senzillesa. Vaig comprar fa temps un recipient ceràmic de la marca Emile Henry especial per fer Tarta Tatin. I em vaig limitar a seguir al peu de la lletra les instruccions.

El resultat sempre és exel·lent. Diu la publicitat de la marca "Emile Henry " que la cassola està feta d'una ceràmica especial i porosa que bla, bla, bla. Ja sabeu que jo soc escèptic en aquestes coses, però realment cada vegada que en faig, la gent queda sorpresa.. El procés és el següent:

Procediment per fer la Tarta Tatin


1.- Posem en la cassola ceràmica que ja tenim al foc, 150g de sucre, fins que es converteixi en caramel. A continuació apartem del foc i fonem 50g de mantega. Aquests són els valors "recomanats", però he experimentat a 110g de sucre i 25g de mantega i també queda bé pels que no som massa fans del sucre....).

 2.- Posem les pomes (Golden) pelades i tallades en grills (jo en vaig fer talls 8 per cada poma) de manera que la part on hi havia la pell, quedi submergida al caramel. Cal que els grills quedin juntets, sense espais buits.

3.- Empolsinem amb sucre (vaig utilitzar sucre en pols) i posem a trossets uns 30g de mantega repartits a trossets. Darrerament també redueixo aquí la quantitat de mantega al 50%)

4.- Cobrim amb un full de pasta brisa, procurant que els voltants quedin ben tancats. Amb els dits o una espàtula cuidem que la pasta entri en els seus extrems entre els grills i la cassola.

5.- Posem al forn que ja tenim a 180ºC, durant 40 minuts. Ho tenim sense tapar. Passats els 40 m, ho retirem del forn, deixem refredar durant 10 minuts i ja donem la volta perquè quedi dipositada sobre una safata. La mateixa cassola Emile Henry, ja incorpora la safata. Si voleu saber-ne l'històra, feu clic a orígens.

NOTA. Tot i que per si sola ja queda boníssima, pot millorar acompanyada d’una crema anglesa o d’una bola de gelat de vainilla.

Comentaris