diumenge, 10 de juliol de 2011

Tarta Tatin (sense parides)


No és una recepta massa original, però l’explico per la seva senzillesa i per que la vàrem preparar com final de festa al darrer tast de formatges blaus i vins dolços organitzat al nou "Grup de Tast Vallès" (que podeu seguir i participar en la pàgina Facebook que porta aquest mateix nom).

Vaig comprar fa uns mesos un recipient ceràmic de la marca Emile Henry especial per fer pastissos Tatin i em vaig limitar a seguir al peu de la lletra les instruccions, amb resultat sempre exel·lent.

Diu la publicitat de la marca "Emile Henry " que la cassola està feta d'una ceràmica especial i porosa que bla, bla, bla....  Ja sabeu que jo soc escèptic en aquestes coses, però realment cada vegada que en faig, la gent queda sorpresa.. El procés és el següent:


1.- Posem en la cassola ceràmica que ja tenim al foc, 150g de sucre, fins que es converteixi en caramel. A continuació apartem del foc i fonem 50g de mantega... (aquests són els valors "normals", però he experimentat a 110g de sucre i 25g de mantega i també queda bé pels que no som massa fans del sucre....).

2.- Posem les pomes (Golden) pelades i tallades en grills (jo en vaig fer 8 per casa poma) de manera que la part on hi havia la pell, quedi submergida al caramel. Cal que els grills quedin juntets, sense espais buits.

3.- Empolsinem amb sucre (vaig utilitzar sucre en pols) i posem a trossets uns 30g de mantega repartits a trossets ... (darrerament també redueixo aquí la quantitat de mantega al 50%)

4.- Cobrim amb un full de pasta brisa, procurant que els voltants quedin ben tancats. Amb els dits o una espàtula cuidem que la pasta entri en els seus extrems entre els grills i la cassola.

5.- Posem al forn que ja tenim a 180ºC, durant 40 minuts. Ho tenim sense tapar. Passats els 40 m, ho treiem del forn, deixem refredar durant 10 minuts i ja donem la volta perquè quedi dipositada sobre una safata (La mateixa cassola Emile Henry, ja incorpora la safata).

NOTA. Tot i que per si sola ja queda boníssima, pot millorar acompanyada d’una crema anglesa o d’una bola de gelat de vainilla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada