dimecres, 12 d’octubre de 2011

Tarte Falmbée (Flammenkueche)


Ja sé que dóna la sensació de que es tracta d’una pizza més, però en realitat és una especialitat d’Alsàcia que vàrem tastar aquest passat estiu i que em va agradar força.

El nom flambée, pot semblar enganyós, però s’ha d’interpretar com “tocada per les flames” del forn de llenya. Com tots aquests plats admet un munt de variacions i existeixen diferents versions de la "recepta autèntica"... :).

Necessitarem uns 150g de pasta de pa (jo he utilitzat una massa per pizza “Finissima Buitoni”), formatge blanc a 40% de matèria grassa (he utilitzat Philadelphia) , una ceba, bacon a petits daus, una mica de crema fresca, formatge Munster i sal i pebre a gust. També podem posar nou moscada.

El procés és deixar la massa ben prima (tot el que siguem capaços) i posar-la en el recipient per anar al forn que haurem untat amb amb mantega i farina.

Amb l’ajuda d’una llengua de pastisseria repartim el formatge blanc i la crema, posem sal i pebre i ja a sobre la ceba que haurem tallat finament amb la mandolina.

Posem per sobre els daus de bacon i trossets de formatge Munster.


Al forn que ja tindrem  a 250ºC (en el meu cas ho he fet a la barbacoa de gas) uns 8/10 min i ja està. La gràcia és que la massa quedi ben cruixent i menjar-la al moment.

2 comentaris:

  1. Holaaaa!!! estic viva eh!! se el que fas, penses, rius, beus, opines i et tronxes....el que passa que estic en un altre "onda", vaig una mica de cap amb varies coses que de vegades em treuen la son...pero intento seguir encara que sigui en la distància altres blogs. M´ha fet gràcia aquesta recepta, la vaig fer l´altre dia no la he penjat encara...la vaig fer amb trossos de frankfurt, vaig anar a una festa de productes alemanys i entre altres coses hi había aquesta mena de pizza que em va encantar, degudament acompanyada d´un Riesling de nassos. Aquesta te molt bona pinta..be Ricard fins un altre moment, un petonet!!
    S

    ResponElimina
  2. Hola Silvia... Ja veus que a Facebook mostro la meva cara gamberra (de fet no se si en tinc d'altre... :)...).

    En el tema cuina estic abandonat total (o quasi) i per això coincidim poc.

    M'agrada la idea de posar-hi frankfurt. El dia que vingui el meu fill li faré i evidentement amb Riesling que en vaig baixar un carregament aquest estiu al tornar d'allà.

    Petons!

    ResponElimina