Roast Beef de luxe

Roast Beef


Roast Beef


De sempre m’ha agradat fer roast-beef i l’he fet sempre amb la part de la vedella que en el seu moment em recomanava el carnisser. Però fa una mesos, llegint un dels posts més entranyables i plens d’emoció que he llegit, en el món de les receptes, vaig decidir fer un “tirar la casa per la finestra”. El post del que parlo i que m’ha inspirat la recepta (de fet és una copia), és del Jordi Luque i el podreu veure fent clic aquí i que us recomano llegiu.

Vaig demanar que em preparessin una "tira" de entrecot i ja van treure l’os i me’l van deixar preparat i ben lligat. Una cosa que sempre m’havia preocupat, era el punt de cocció... que si et passes, espatlles la carn. Però aquest cop tenia un termòmetre de sonda i els consells que vaig escoltar un dia en un monogràfic a Hofmann de que calia tallar la cocció quan els cor de la peça arribes a 50ºC per aconseguir una cocció "crueta"..I així ho vaig fer...

Roast Beef


Ingredients (utilitzaré la unitat “tasseta de cafè”, com podria utilitzar la de “vas”. Tot està en funció del volum de salsa que vulgui obtenir):

2 tasses de vi negre (d’un mínim de qualitat)
1 tassa de nous pelades
1 tassa +de sucre
Vinagre de vi negre (per poder omplir el vas de les nous)
Mitja tassa o ¾ de tassa, de l’oli resultant de daurar la carn
La peça de carn
I evidentment sal, oli, pebre......

El procés és començant el dia anterior a l’àpat

Salpebrar generosament la peça d’entrecot
En una cassola o paella, daurar  l’entrecot per tots costats amb oli d’oliva. Guardarem aquest oli per la salsa.


Roast Beef

A continuació al forn que ja tenim calent. La “fórmula” que proposa el Jordi, és entre 10 i 15 min per cada mig kg de carn, amb el forn a 200ºC. En el meu cas amb el termòmetre de sonda, fins que l’interior estigués a 50ºC... (val a dir que a mi m’agrada cruet).

Mentre preparem una tasseta (o unitat de mesura triada)  amb nous pelades i cobrim amb vinagre de vi negre. I quan trèiem la carn del forn, ja la deixem que es refredi fins l’endemà.

I el dia següent  i abans de l’àpat, preparem la salsa:

Posem en una salsera, dues tassetes de vi i portem a bullir a foc lent i en el moment que comença a bullir posem el sucre, remenant fins que quedi ben dissolt.

Afegim l’oli resultant de daurar la carn, les nous i la meitat del vinagre amb que les havíem macerat tota la nit.

A foc molt lent i remenant sovint, farem que els alcohols s’evaporin i podem prolongar una mica el bull, per tal de reduir una mica la salsa. I ja trinxem amb el minipimer fins afinar-la.

I ja només queda tallar el roast-beef i que cada comensal, es serveixi la salsa al seu gust. Un bon puré de patates, pot ser un gran acompanyament.




Comentaris

  1. Respostes
    1. De res... :)

      Ja et vaig comentar quan la vaig llegir, que em va arribar al cor i la vaig posar a la llista.

      I ha estat el primer cop que he fet un roast-beef com cal.

      Salut!

      Elimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada