Llengua feta a baixa temperatura i servida amb vinagreta


No és pas la primera vegada que cuino llengua de vedella, però mai havia provat de fer-la al buit a baixa temperatura i servir-la freda en vinagreta.

El procés és molt senzill. En el meu cas vaig tenir la llengua repartida en dues bosses, al roner durant 36 hores a 58ºC.

Com sempre vaig refredar les bosses amb aigua i gel just acabada la cocció. Després vaig eliminar la part de la pell (hagués estat més fàcil en calent) i les vaig tallar a làmines amb l’ajuda d’un bon ganivet i després de tenir-les una estona al congelador per facilitar el tall.... (amb una màquina detallar pernil, hagués estat més fàcil, però aquest estri no el tinc).

Un cop en làmines, les vaig posar en una safata i les vaig "pintar" amb una vinagreta que havia fet amb 1 part de vinagre de poma, 2 parts d’oli i afegint finament trinxats, all, julivert i ou dur. I sense oblidar salpebrar!.

Teníem un sopar d’amics per tastar-les i va ser èxit total pels que no tenen manies amb aquestes parts menys nobles de la vedella.

Comentaris