dimecres, 19 de febrer de 2014

Pollastre de confiança i bon tracte

SANMARTI




Mercat Central de Sabadell

 
Parades 261-263


T. 937277366


www.sanmarti1850.cat

Tal com ja vaig fer ara fa un parell de mesos, de manera periòdica, escriuré posts parlant dels llocs en que realment vaig a comprar i em sento ben tractat. En aquesta ocasió, parlaré d’una parada del Mercat de Sabadell de la que m’abasteixo de pollastre, conill i alguns altres articles relacionats. Es tracta de SANMARTÍ 1850.

Curiosament vaig descobrir aquesta botiga a través d’un anunci en la revista CUINA. Havia passat pel davant infinitat de vegades, en la època en que comprava el peix a Sabadell i segurament degut a que no soc gran consumidor dels productes que servien, passava de llarg. Però l’anunci em va fer picar la curiositat, ja que demostrava inquietuds i un dia vaig decidir aturar-me a comprar.

Quin va ser el motiu de que em fes client?. Doncs el fet de trobar-me en una parada de mercat del segle XXI, en que la persona que vaig intuir, era la responsable, mostrava una personalitat i un lideratge, poc freqüents en parades de mercats.

És important que sàpiguen endevinar que vols i que no vols. Que et sàpiguen recomanar el que intueixen et pot agradar, però sense insistir si veuen que no et provoca interès. En quants llocs t’acabes incomodat, per una recomanació massa insistent?.

En el meu cas, si un producte no m’interessa, doncs això... "no m’interessa". No vull entrar en excuses que sembla que calgui justificar-me. Poques coses em molesten tant com les recomanacions insistents. De la mateixa manera, tampoc vull escoltar auto elogis desmesurats del producte que em serveixen i menys si a sobre en pago un sobrepreu. A veure si al final em caldrà donar els gràcies per que em venguin un producte.

Per tant si avui parlo en positiu de Sanmartí, és perquè tenen superats (i amb nota!), aquests mals vicis, que tant em molesten d'altres llocs.

 


SanMartí té tradició i en concret van ara per la 6a generació. No és fàcil arribar a una 6a generació en un mercat i al mateix temps crear tendència. Quasi 160 anys implica necessariament haver fet la feina molt ben feta. Molt de treball hi al darrera de la botiga actual.

No sé el grau d’augment de vendes que pot aportar estar a les xarxes socials en aquest àmbit. Però en tot cas, millor estar-hi i viure la realitat actual. Cal saber avançar-se  oferint el producte que pugui fer il·lusionar al client. Les xarxes socials, poden aportar molt en aquest aspecte.

Cal dir que des de fa tres anys, tenen una segona parada al Mercat (P 86-87), dedicada al tema carn. I pel que veig, amb molt bones intencions i seguin la filosofia de la botiga mare. Però avui el post està dedicat a la parada de pollastres, aviram i conill, en la que també tenen una secció de productes d’ànec (confit, foie, etc.).





La filosofia de SanMarti, és buscar el gènere més exclusiu, però sense deixar a banda gènere que consum diari. Buscar producte de proximitat, però si tenen clients que demanen un producte específic, no han de tremolar les cames a ningú per fer-lo arribar. Si un dia vull un Poulet de Bresse, se que allà el puc encarregar, de la mateixa manera que puc trobar gènere dels Casals, per esmentar dos exemples concrets.

En fi... que si sou de la zona, us recomano aquest lloc. Segur que no en sortireu decebuts.

2 comentaris:

  1. Hola Ricard,

    Avui per casualitat, he arribat al teu blog i he vist que també tenies una pestanya de botigues i quina sorpresa trobar-me els pollastres SanMarti dels que soc clienta de fa anys. Mot d'acord amb tot el que dius. També soc de SBD.

    ResponElimina