Rillettes de verat


Vaig veure fa temps una recepta al magnífic blog Rhu And Sam i em va robar el cor, per la senzillesa i ja vaig veure que m'agradaria. Però passaven els mesos i no la feia fins que l’altre dia quan vam anar a El Cercle, el nou restaurant “de moda” a BCN, em van servir una de paral·lela (tot i que amb el glamour propi del lloc) i em vaig dir “ara toca”. Les dues receptes poc tenen a veure pel que fa als components, però comparteixen filosofia rillette. Y aquí podreu observar la millor presentació dels rillettes de El Cercle :)

Ingredients:


  • 4 verats de la mida d’una sardina gran
  • 25 gr de mantega
  • Mitja ceba tendra mitjana.
  • Formatge fresc al gust
  • Cibulet, sal i pebre

Vaig comprar uns verats a Peixos Ramon a Sta. Caterina, els vaig cuinar a la BBQ intentant fumar-los, amb unes estelles especials, però sense aconseguir massa efecte... :(

Els vaig desespinar i posar al processador d’aliments amb la ceba trinxada. Vaig afegir formatge fresc (en aquest cas Philadelphia) i cibulet tallat ben petit.

En el meu cas vaig utilitzar 4 barats de la mida d’una sardina gran i mitja ceba tendra (crec que tindria que haver-la posat sencera) i dues porcions de mantega (de les de 12,5gr). I el formatge fresc, vaig anar afegint fins que la textura em va agradar. Però no puc precisar més. També sal i pebre fins a que em va semblar correcte el tast.

El resultat amb unes torrades, va ser espectacular i no paràvem de menjar-ne. Una recepta a repetir.

VARIACIONS: Penso que seria bo provar-la marinant el verat en lloc de coure'l. I també fer la barreja amb ajuda de dues forquilles en lloc del processador, que li donaria una textura més de rillette que en el meu cas va quedar més a l'estil paté.

Comentaris