Albergínies al miso.. (Nasu no dengaku)

Just abans d'anar al forn


Albergínies a l'estil japonès


Feia dies que em passava pel cap fer unes albergínies a l'estil japonès que vaig  aprendre a fer ja fa temps i que no havia tornat a repetir.


Ingredients:

3 albergínies petites (vaig utilitzar de els blanques)
uns 50cc de sake
uns 50cc de mirin
25gr de sucre 
50cc de brou dashi (he tirat de sobre que sempre en tinc)
80gr de miso blanc

Tallar les albergínies a rodanxes i fer uns petits talls per facilitar la cocció
Podem deixar en sal una estona per treure amargor, cosa que no he fet, ja que aquestes blanques, són molt fines.


Fregir-les, fer-les al forn o a la BBQ com jo he fet, després de salar-les i pintar-les amb oli.

En un cassoleta al forn, barregem el sake, el mirin i l'oli. Ho fem al foc per facilitar la dissolució i que s'evapori l'alcohol. Deprés i ja fora del foc ho dissolem al dashi i la pasta de miso.

En una safata en la que ja hem posat les albergínies cuites, posem part de la dissolució que hem elaborat i amb ajuda del pinzell, ajudem a impregnar les albergínies.

Abans de servir, escalfem al forn i si en tenim, decorem amb sèsam blanc.

Comentaris