dimarts, 27 d’agost de 2013

Cuixa de xai feta a baixa temperaura


Com ja he explicat en posts anteriors, vaig practicant amb el meu roner domèstic, Aquest cop ha tocat cuixa de xai que em vaig fer tallar en 4 porcions per posar cada una en una bossa.

He deixat el roner a 72ºC durant 26h, però per un proper intent faré 58ºC durant 48h. I procuraré aconseguir un xai de més categoria que aquest cop per experimentar ha estat xai 'vulgaris'. Amb xai amb 'pedigrée' d'aquests eco, bio i més, deu quedar de conya.. :)

INGREDIENTS a posar en cada bossa, junt amb la porció salpebrada al gust:

Un rajolí d'oli d'oliva verge extra
1 gran d'all, tallat en 3 o 4 porcions
1 branqueta de romaní

per posar al final de la cocció:

Romaní fresc, finament picat
Una mica  de pebre vermell
Una mica de coriandre
Embossem el xai amb l'oli, l'all i una branqueta de romaní i tanquem al buit. Deixem les bosses a la nevera a marinar un mínim de 3/4 h.

Després al roner a 55ºC durant 48h

Treure de la borsa i assaonar amb el romaní, el pebre vermell i coriandre. En el meu cas, he preferit preparar una mica de ximixurri que li ha donat alegria (ximixurri del que ja venen les herbes i espècies i cal barrejar amb oli, vinagre blanc i vi blanc).

Es podría daurar a foc alt per formar escorça, però no ho he fet. Ha resultat bo, però menys que els dos experiments anteriors.

6 comentaris:

  1. Quina coincidència, aquest diumenge el meu pare ens va preparar el mateix, però ho va fer al forn. Era la primera vegada i està experimentant. No sé quantes hores ho va deixar allà dins...
    No sóc fan del xai però he de reconèixer que va quedar mooooolt tou i suau de gust. Ell sí el va acabar de passar pel foc. A veure què tal els seguents intents. De fet estic pensant que per Nadal potser la família li podríem regalar un roner d'aquests. Tu li treus partit o és un trasto més a la cuina?

    ResponElimina
    Respostes
    1. El teu pare devia fer la coneguda recepta del "Gigot a les 7 hores", tot i que varien el número d'hores.. Es una recepta que tinc pendent de fer un dia.

      Jo vaig comprar el roner ara no fa massa i ja imagines quin partit li trec vivint sol. Vull dir que no massa.... per sort visc en una casa gran i quan el ronner no funciona el deixo al grage.

      Ara vull organitzar un sopar amb uns amics que ens trobem periodicament a base de tres plats fets al buit...

      Mira la web del ronner aquest: www.sousvidesupreme.com i pensa quines de les coses recomanades faria el teu pare... Hi ha qui hi fa moltes coses...

      Elimina
    2. Merci per la info! Miro el link i d'aquí al nadal encara tenim temps. Aniré seguint les teves receptes ;-)

      Elimina
    3. I qualsevol dubte ja saps on soc.

      Salut!!

      Elimina
  2. Ricard+Roner RR... quin perill! Espero experiments!
    (Ja he arreglat allò del meu blog. Gràcies)

    ResponElimina
    Respostes
    1. haha... Demà em passo a "verificar" reparació.. :)

      Elimina